• Бланки

Длъжностна характеристика Главен специалист

Екип MyWork.bg

Длъжност: ГЛАВЕН СПЕЦИАЛИСТ
Наименование: 
Главен специалист
Код по НКПД:
3351 3007
Структурно звено
Структурна единица – държавна администрация
Териториално звено 
Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:
Главен секретар и Директор на дирекция
Длъжността ръководи:
Специалисти в отдел ……………………….
Място в структурата:

Главен секретар
|
Директор на дирекция „………………….“
|
ГЛАВЕН СПЕЦИАЛИСТ

Цел на длъжността:
Да подпомага практическото осъществяване на правомощията на областния управител.
Основни взаимоотношения:
Вътрешни:
В рамките на администрацията – областен управител, главен секретар, директор на дирекция „……………………….“, експерт „Човешки ресурси“, технически сътрудник – касиер, технически сътрудник – домакин.
Външни:
Извън рамките на администрацията – ръководителите на отделните звена от задължителния граничен контрол на съответния ГКПП.
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения – Специфични функции и задачи:
1.      Следи за поддържането на чистотата в зоната на ГКПП – сграден фонд, терминалите за преминаващи автомобили, пешеходните алеи, местата за изчакване на автомобили, паркингите, зелените площи и други в съответствие с изискванията на издадената от областния управител заповед по чл. 35, ал. 3 от Наредбата за ГКПП.
2.      Следи за правилното използване и поддържане на специализираната техника за почистване в зоните на ГКПП, наличното ръчно оборудване и хигиенните материали за почистване.
3.      Уведомява областния управител, началника на ГКПП и съответната служба от задължителния контрол за констатирани нередности, възникнали повреди, аварии и липси по отношение на ползването и поддръжката на сградния фонд, чистотата и инфраструктурата в зоната на ГКПП, като съдейства за незабавното им отстраняване.
4.      Следи за спазването на правилата за безопасност и охрана на труда по отношение на лица, назначени от областния управител за почистване на района и инфраструктурата.
5.      Осъществява контрол по поддръжка на чистотата и следи за почистване от строителни и други отпадъци в зоната, когато се извършват СМР.
6.      Осигурява поддържането на надписите, обозначаващи държавната граница, доброто състояние на националното знаме и изображението на герба в съответствие с нормативните изисквания.
7.      Следи да не се изхвърлят битови и строителни отпадъци, отпадъци от горене, животински отпадъци, отпадъци от селскостопански и ремонтни дейности, избухливи или токсични вещества, както и да не се извършва свободно придвижване на селскостопански и други животни в зоните на ГКПП.
8.      Издава задължителни разпореждания на лицата, непосредствено осъществяващи дейностите по поддържането на сградите, инфраструктурата и чистотата в зоните на ГКПП или съответните фирми, сключили договор за извършване на тази дейност.
9.      Съставя актове за установяване на нарушенията, съгласно чл. 37, ал. 1 от НГКПП за неспазване на разпоредбите, предвидени в чл. 35, ал. 1 и 2 от НГКПП.
10.  Изпълнява и други задачи в областта на длъжността.
Отговорности:
1.  Добрия външен вид и чистотата на ГКПП;
2.  Рационалното използване на почистващата техника и инструменти;
3.  Своевременно подадена към областния управител информация за нарушения и нередности;
4.  Наличието и добрия вид, подходящото място на надписите, обозначинелните знаци на граничния пункт;
5.  Предоставеното му оборудване на работното място в областна администрация и на ГКПП.
Права:
1.  Заемащият длъжността не взема самостоятелни решения. Всички решения се вземат след съгласуване с Главния секретар и Директора на дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“.
2.  Подпомага вземането на решения на по-високо ниво чрез доклади, становища и мнения. Консултира служителите на администрацията по отношение на медийни и протоколни прояви.
Критерии за оценяване на трудовото представяне:
Съгласно приетата система за оценяване на трудовото представяне.
Профил на длъжността:
Постижения на изпълнителя:
Вид и равнище на образованието:
За ефективно изпълнение на задълженията е необходимо минимум средно образование. 
Професионален опит:
Професионален опит – минимум 2 г. трудов стаж.
Специални умения:
Познаване на Закона за администрацията, Закона за административните нарушения и наказания, Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация, Наредбата за ГКПП, Правилата за дейността на длъжностните лица, назначени към областната администрация на ГКПП и други нормативни и поднормативни актове, свързани на с изпълнението на длъжността.
Владеене на чужди езици:
Личностни изисквания към изпълнителя  и поведенчески характеристики:
–  способност да планира, организира и контролира собствената си работа;
–  способност да работи ефективно с колегите си;
–  способност да работи конструктивно като формален член на екип;
–  способност да представя и разпространява идеи;
–  способност да анализира информация, да я синтезира и да представя резултатите;
–  способност да прилага идеите на практика;
–  обективност на преценката;
–  отдаденост на работата си и способност да работи добре под напрежение;
–  стремеж към успех и желание да развива собствения си потенциал;
Други специфични изисквания:
Умения за работа в екип.
Умение за поемане на лична отговорност.
Условия на труд и производствена среда:
Работи в офис.
Специфични условия на труд:
Работното място е оборудвано с необходимата техника за подпомагане на дейността.
Режим на труд и почивка:
Режимът на работа се определя в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред.
Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
Не ползва работно облекло. Спазва приетия стил на обличане в организацията.
Битови придобивки и привилегии:
Ползва всички битови придобивки и привилегии, приети в социалната програма на областната управа.
Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение на база приетата система за възнаграждение
Общи и заключителни разпоредби:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване
Длъжностната характеристика е
ИЗГОТВИЛ:                            ПРОВЕРИЛ:                        УТВЪРДИЛ:
/…………………./                   /…………………/                     /………………../
     (подпис, дата)                  (подпис, дата)                   (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.
……………………………………………………………………………………………………………
(трите имена)
…………………………………………..
(подпис, дата)
Предишна СтатияСледваща Статия

Екип MyWork.bg

Свързани статии