Длъжност: ДЕЛОВОДИТЕЛ | |
Наименование: Деловодител |
Код по НКПД4415 2003 |
Структурно звено | |
Структурна единица | |
Териториално звено | |
Подчиненост, връзки и взаимодействия | |
Длъжността е подчинена на: Началник, административен отдел |
|
Длъжността ръководи: няма подчинени | |
Място в структурата: Началник, административен отдел ДЕЛОВОДИТЕЛ |
|
Цел на длъжността – Длъжността деловодител отговаря на потребностите от приемане, регистриране и съхранение на фирмената кореспонденция. | |
Основни взаимоотношения: Вътрешни Има служебни контакти с всички отдели на организацията. Външни Контактува с куриерски и пощенски служби. |
|
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността | |
Задължения: 1. Приема и регистрира входящата кореспонденция. 2. Води отчетност за получената и изпращаната кореспонденция – ръчна в дневници и/или с компютър (добре организирана картотека). 3. В съответствие с резолюциите организира и насочва предаването на документите за изпълнение. 4. Обработва (регистрира, опакова, адресира) получената от отделите на организацията писма и документи, колетни пратки и ги предава за изпращане до адресатите. 5. Води добре организирана картотека за преминалите през деловодството документи и осъществява контрол върху сроковете за тяхното изпълнение. 6. Познава и спазва единната система на деловодната дейност и инструкциите за нейното прилагане. 7. Спазва нормативните актове за водене и съхраняване на архивни документи. 8. Стриктно спазва правилата за приемане и предаване на кореспонденцията и колетните пратки и признаците за класиране и подреждане на документите в деловодството. 9. Създава справочна система за документите, която обезпечава удобно и бързо откриване. 10. Следи сроковете за съхранение на съответните документи. Прави опис на тези, които се съхраняват по-дългосрочно и ги предава в архива. 11. Умение за работа с програмни продукти, използвани при въвеждане и извеждане на документите. 12. Поддържа работното си място чисто и подредено. 13. Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа съгласно чл.126 от КТ. 14. Спазва Правилника за вътрешния трудов ред на работодателя. 15. Спазва фирмения стил на обличане и поддържа приличен външния си вид. 16. Познава и спазва вътрешната нормативна уредба на фирмата – инструкциите за безопасна работа, критериите за добро обслужване, процедурите за ефективно осъществяване на деловодната дейност и други. 17. Повишава професионалната си квалификация. Отговорности: – точното систематизиране, съхраняване и подреждане на документите в делопроизводството; – спазване на конфиденциалност на поверителната информация и служебната тайна; – отговаря за правилното съхранение на документацията; – точно и в срок изпълнение на поставените задачи. Права: 1. Взема самостоятелни решения в рамките на дадените му пълномощия. 2. Прави предложения за подобряване организацията и ефективността на работата, която изпълнява. 3. Да изисква и получава информация, необходима за изпълнението на задълженията си. 4. Следи за изтичане на сроковете и напомня на съответния служител за това. 5. Не приема документи за изпращане, ако не са оформени и подписани съгласно инструкцията да деловодство. 6. Предоставено работно място в работно помещение, отговарящо на санитарно-хигиените изисквания, както и оборудване и материали, осигуряващи нормални условия за изпълнение на задълженията. |
|
Критерии за оценяване на трудовото представяне: – навреме предадени документи към адресатите; – липса на не получени документи до адресатите, по негова вина; – лесна за обслужване картотека; – чисто и подредено работно място; – дисциплина на работното място; – проява на необходимата инициативност;ü работа в екип. |
|
Профил на длъжността: | |
Постижения на изпълнителя: Вид и равнище на образованието: Средно образование. Професионален опит: Не се изисква. Специални умения: Специализации в областта деловодството, умения за работа в екип, умение за работа с програмни продукти, разработени за деловодна дейност. Владеене на чужди езици: не се изисква. Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики: Самостоятелност, организираност, отговорност, инициативност, лоялност, емоционална устойчивост, честност. Други специфични изисквания: Умения за работа в екип. Умение за поемане на лична отговорност. Условия на труд и производствена среда: Работи в офис с обособено работно място. Специфични условия на труд: Ползва компютър. Режим на труд и почивка: Режимът на работа се определя в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред, приет във фирмата. Работно и униформено облекло, лични предпазни средства: Не ползва работно облекло. Битови придобивки и привилегии: Ползва всички битови придобивки и привилегии, приети в социалната програма на фирмата. |
|
Система за работната заплата: Основно трудово възнаграждение и допълнително заплащане, прието на база вътрешнофирмената система за възнаграждение. |
|
Общи и заключителни разпоредби: Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване |
|
Длъжностната характеристика е ИЗГОТВИЛ: ПРОВЕРИЛ: УТВЪРДИЛ: /…………………./ /…………………/ /………………../ (подпис, дата) (подпис, дата) (подпис, дата) |
|
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея. …………………………………………………………………………………………………………… (трите имена) ………………………………………….. (подпис, дата) |
-
Бланки
Длъжностна характеристика Деловодител

Екип MyWork.bg



Екип MyWork.bg