• Бланки

Длъжностна характеристика Мениджър „Продажби“

Екип MyWork.bg

Длъжност: Мениджър „Продажби“                   
Наименование: 
Мениджър „Продажби“
Код по НКПД1221 6003
Структурно звено:
Структурна единица – Дирекция „Продажби“
Териториално звено: 
(посочвате звеното, към което териториално принадлежи длъжността, в случай че съществува териториално деление на дейността във Вашето предприятие – например гр. София, гр. Варна и т. н.)
Подчиненост, връзки и взаимодействия:
Длъжността е подчинена на:
(Посочвате длъжността, на която е пряко подчинен Мениджър „Продажби“ – например Управителя на фирмата.)
Длъжността ръководи:
Административно – Служители в дирекция „Продажби“
Методически – Служители в дирекция „Продажби“
Място в структурата:
Управител на фирмата

МЕНИДЖЪР „ПРОДАЖБИ“

Служители в дирекция „Продажби“

 
Цел на длъжността:
1. Ръководи екип от търговски представители и сътрудници в подпомагащия офис.
2. Контролира и подпомага екипа си при консултацията и информационното обслужване на клиенти на фирмата, включително за дейността, асортимента, условията и процедурите за предоставяне на стоките (услугите).
3. Контролира и подпомага популяризирането и демонстрацията на нови стоки (услуги) на място, при клиента.
4. Контролира и подпомага осъществяването на директни продажби на стоки (услуги) на клиенти.
5. Съдейства при решаване на рекламации на стоките (услугите).
6. Наблюдава и се стреми към запазване клиентите на фирмата.
7. Осъществява дейността си при стриктно спазване на всички процедури на работодателя, свързани с длъжността му.
Основни взаимоотношения:
Вътрешни:
Служители в дирекция „Продажби“, Финансов отдел, Правен отдел
Външни:
Клиенти
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения и отговорности:
1. Отговаря за приемане на всички заявки (устни и писмени) на клиенти за доставка на стоки (ползване на услуги).
2. Отговаря за контрола и подпомагането на текущото обслужване на клиентите.
3. Длъжен е да извършва всички дейности, възложени от управителя на фирмата във връзка с предлагането на стоки (услуги) на клиенти на фирмата.
4. Отговаря за активното търсене и привличане на нови клиенти.
5. Установява и управлява оперативни и административни процедури, свързани с дейности по маркетинг и продажби.
6. Планира и организира програми за продажби на базата реализирани продажби и пазарни оценки.
7. Представляват фирмата при провеждане на преговори свързани с продажби, търговски изложения и други форуми.
8. Длъжен е да пази в тайна информацията, която съставлява служебна и фирмена тайна, до която има достъп.
9. Стремеж към поддържане на високо професионално ниво.
10. Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл. 126 от КТ.
11. . Спазва Правилника за вътрешния трудов ред на работодателя.
12. Изпълнява всички непротиворечащи на трудовото законодателство разпоредби на ръководството на фирмата.
Права:
1. Взема самостоятелни решения в рамките на дадените му пълномощия.
2. Прави предложения пред управителя на фирмата за подобряване дейността по продажби на стоки (услуги).
3. Има право да изисква и получава необходимата служебна информация и актуални нормативни документи, регламентиращи дейността му и касаещи продажбите.
4. Има право да предлага провеждането на допълнително обучение на подчинения му екип.
Специфични функции и задачи:
1. Провежда регулярни срещи с екипа си за поставяне/разпределение на задачи и получаване на обратна връзка.
2. Провежда ……………… индивидуални срещи месечно с всеки търговски представител за ревизия на резултатите.
3. Провежда ……………..( две, три, пет) срещи на ден с клиенти.
4. Контролира и подпомага изготвянето на оферти към клиентите.
5. Контролира и подпомага попълването на място, при клиента или в офис на фирмата необходимите документи за заявените стоки (услуги) от страна на клиента.
6. Контролира и подпомага подготовката на договори за продажба на стоки (услуги).
7. Попълва месечен отчет за извършената дейност на екипа си.
8. Изготвя месечни (тримесечни) планове за нови продажби.
9. Анализира предстоящи нужди на клиентите.
10. Следи за предстоящите изисквания, нужди и очаквания на потребителите.
11. Информира управителя на фирмата за всякакви проблеми, свързани с безопасността на труда, в момента на възникването им.
12. Сезира своевременно управителя на фирмата за възникнали проблеми в дейността му.
Профил на длъжността:
Постижения на изпълнителя:
Вид и равнище на образованието:
Висше образование, степен бакалавър / магистър, Икономика
Професионален/управленски опит:
·         3 години търговски опит.
·         Опит на ръководна позиция е предимство.
Специални знания и умения:
1. Познаване на асортимента от стоки (услуги) на фирмата.
2. Общи икономически и маркетингови познания.
3. Организационни и управленски умения.
4. Умения за работа в екип и самостоятелно решаване на проблеми.
5. Търговски умения.
6. Организаторски умения.
7. Комуникативни умения.
8. Умения да взема решения.
9. Способност да усвоява нови неща.
10. Компютърна грамотност.
11. Шофьорска книжка.
Владеене на чужди езици:
(с оглед Вашите потребности посочвате дали е необходимо владеенето на някакъв чужд език и на какво ниво – например Владеене на английски език на работно ниво)
Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики:(задължителни и препоръчителни)
1. Отговорност.
2. Стремеж към постигане на резултати.
3. Инициативност.
4. Честност.
5. Дисциплинираност.
6. Лоялност към работодателя.
7. Дипломатичност.
Условия на труд и производствена среда: има установено работно място, персонален компютър, стационарен телефон (служебен мобилен телефон)
Специфични условия на труд:
Използване на работно и униформено облекло, съобразно действащото законодателство.
Режим на труд и почивка:
Съобразно организацията на труд в правилника за вътрешния трудов ред.
Битови придобивки и привилегии:
Съобразно нормативната уредба и условията по колективния трудов договор.
Други:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.
Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение, допълнително трудово възнаграждение за продължителна работа и допълнително заплащане, обвързано с постигнатите от служителя резултати, регламентирано в системата за възнаграждения на работодателя.
Длъжностната характеристика е

ИЗГОТВИЛ:                      ПРОВЕРИЛ:                              УТВЪРДИЛ:
/…………………./                   /…………………/                     /………………../
(подпис, дата)                       (подпис, дата)                        (подпис, дата)

Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.

…………………………………………………………………………………………………………………
(трите имена)
…………………………………………..
(подпис, дата)

Предишна СтатияСледваща Статия

Екип MyWork.bg

Свързани статии