• Бланки

Длъжностна характеристика Отчетник, планиране на материали

Екип MyWork.bg

Длъжност: ОТЧЕТНИК, ПЛАНИРАНЕ НА МАТЕРИАЛИ
Наименование:
Отчетник, планиране на материали                                   
Код по НКПД 4322 2002
Структурно звено
Структурна единица
Териториално звено
Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:
Управител, складово стопанство
Място в структурата:

Управител, складово стопанство
|
ОТЧЕТНИК, ПЛАНИРАНЕ НА МАТЕРИАЛИ

Цел на длъжността:
Длъжността отчетник, планиране на материали отговаря на потребностите от осъществяване на отчетността за движението на стоките в складовата база и планиране на необходимостта от материали (заприходени, продадени, бракувани).
Основни взаимоотношения:
Вътрешни:
Има служебни контакти със служители от фирмата.
Външни:
Контактува с фирми, юридически лица и други организации, в т.ч контролни органи.
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения:
1.      Получава и обработва документите, изпратени от отдел Продажби.
2.      Събира и обработва документите за движението на стоката от склада в Централата към регионалните офиси в страната и клиенти на фирмата.
3.      Приема съобщения по телефон, факс, e-mail, води бележник за обажданията и запитванията по телефона и ги предава на началник склад за отговор.
4.      Оформя документите за експедираната към регионалните офиси стока.
5.      Обслужва клиенти на фирмата, като извършва продажби директно от склада.
6.      Издава и оформя съгласно изискванията на фирмата фактури, стокови разписки за продадените стоки, и приходни документи за получени стоки.
7.      Контролира отразяването на продажбите за деня в складовата програма. Води точна отчетност за доставени и продадени материали.
8.      Попълва касовата книга за касовия апарат и приключва деня. Води книга за дневните касови отчети.
9.      Подготовя и изпраща документооборота в централния офис – гр.София.
10.  Води партиди и поддържа в изправност архива за:
– фактурите и складовите разписки за продадените стоки;
– други справки възложени от н-к склад и мениджър продажби.
11.  Опазва стоковите и материални ценности на фирмата.
12.  Участва в годишните инвентаризации на складовете, обработва информацията.
13.  Обезпечава воденето на търговска отчетност на фирмата чрез коректно и навременно отразяване на продажбите, съобразно фирмените изисквания.
14.  Своевременно планира и осъществява доставката на необходимите материали.
15.  Обработва всички видове документи (фактури, искания от обекти-заявка за материали).
16.  Ежемесечно следи наличностите на стоките в склада и издадените стокови разписки за продажба, както и документите за приемане на стоката.
17.  Професионално обслужва клиентите с цел дългосрочно сътрудничество, повишаване на доверието на клиентите към фирмата, увеличаване на стокооборота и реализираната печалба.
18.  Посреща клиентите на фирмата, рекламира и предлага номенклатурата на изделията, онагледява с рекламни материали и макети. Консултира клиентите за стоките и услугите, които предлага фирмата.
19.  Дава компетентни консултации за приложението и монтажа на предлаганите изделия.
20.  Обслужва подразделенията на фирмата – издава съответните документи при отдаване и съхраняване на инструментите и съоръженията, използвани от тях. 
21.  Периодично информира прекия си ръководител за изпълнението на възложените задачи, като предлага мерки за усъвършенстване и подобряване на работата.
22.  Следи нормативната база, измененията и спазва всички нормативни документи и законодателство, касаещо търговската дейност.
23.  Спазва фирмената тайна и не разпространява конфиденциална информация за фирмата.
24.  Познава и спазва законите и нормативните актове, специфични за областта, в която работи.
25.  Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа съгласно чл.126 от КТ.
26.  Спазва Правилника за вътрешния трудов ред.
27.  Изпълнява всички непротиворечащи на трудовото законодателство разпоредби на ръководството на фирмата. При необходимост е на разположение на работодателя и в извън работно време.
28.  Спазва деловия и представителен стил на облекло, отговарящо на изискванията на корпоративната политика на фирмата.
29.  Познава и спазва вътрешната нормативна уредба на фирмата – инструкциите за безопасна работа, критериите за добро обслужване на клиентите, партньорите, процедурите за ефективно осъществяване на търговската дейност и други.
Отговорности:
– коректно водена отчетност на продажбите и стоковата наличност в склада;
– достоверността на изготвените отчетно разпоредителни документи, съгласно изискванията на фирмата;
– коректно подготвяне и предаване към отдел Продажби на документи, справки за осъществените продажби и друга служебна информация;
– нарушените правила, регламентиращи търговската дейност;
– некоректно подготвените документи;
– допуснати злоупотреби с длъжностното си положение;
– цялостен положителен имидж на фирмата и опазване на интересите й;
– достоверна и актуална информация, необходима на другите звена;
– поддържането и съхраняването на документацията.
Права:
1.      Ползва и изисква служебна информация, касаеща изпълнението на преките си служебни задължения.
2.      Взема решения относно ежедневни проблеми от оперативно естество (подготвяне на документи, коректно, вярно и точно отразяване на продажбите и получената стока).
3.      Прави предложения за подобряване организацията и ефективността на работата при отчитане на продажбите и приемането на стоки.
4.      Предоставено работно място в работно помещение, отговарящо на санитарно-хигиените изисквания, както и оборудване и материали, осигуряващи нормални условия за изпълнение на задълженията.
Критерии за оценяване на трудовото представяне:
– Точно и вярно издадени документи;
– Коректно водене на отчетността на продажбите и заприхождаване на стоките.
– Липса на грешки при подготовката на отчетните документи.
– Спазване на сроковете за обработване  и изпращане на  отчетните документи.
– Правилно водене на отчетната документация.
– Срочно изпълнение на поставените от ръководството задачи.
– Проява на необходимата инициативност.
Профил на длъжността:
Постижения на изпълнителя:
Вид и равнище на образованието:Средно специално.
Професионален опит:
Опит като търговец и работа с отчетни документи.
Специални умения:
Специализации в областта на търговията и отчетността, умения за работа в екип. Административни и организаторски умения.
Умения за решаване на конфликти; способност за координация; административни умения.
Работа с компютър.
Личностни изисквания към изпълнителя  и поведенчески характеристики:
Емоционална устойчивост, тактичност, комуникативност, самостоятелност, организираност, отговорност, инициативност, лоялност, честност.
Други специфични изисквания:
Умения за работа в екип.
Умение за поемане на лична отговорност.
Word, Exсel, Internet, програмни продукти.
Умение за работа с офис техника.
Познаване на всички нормативни документи и закони, касаещи обработването, съхранението и продажбата на стоката.
Условия на труд и производствена среда:
Работи в офис на територията на складовата база с обособено работно място.
Специфични условия на труд:
Ползва компютър и друга офис техника.
Режим на труд и почивка:
Режимът на работа се определя в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред.
Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
Спазва приетия стил на обличане във фирмата. Поддържа приличен външен вид.
Битови придобивки и привилегии:
Ползва всички битови придобивки и привилегии, приети в социалната програма на фирмата и КТД.
Вътрешноорганизационна кариер:
(в зависимост от потребностите на работодателя и вътрешнофирмената политика можете да запишете елементи от система за оценяване, касаещи конкретната длъжност)
1.      Срок на преразглеждане (период на оценка, атестация) – …. месеца.
2.      Перспективи за развитие – определят се след разглеждане на показателите на служителя
Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение и допълнително заплащане, прието на база вътрешнофирмената система за възнаграждение.
Общи и заключителни разпоредби:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.
Длъжностната характеристика е
ИЗГОТВИЛ:                         ПРОВЕРИЛ:                   УТВЪРДИЛ:
/…………………./                   /…………………/                     /………………../
   (подпис, дата)                  (подпис, дата)                  (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.
……………………………………………………………………………………………………………
(трите имена)
…………………………………………..
(подпис, дата) 
Предишна СтатияСледваща Статия

Екип MyWork.bg

Свързани статии