• Бланки

Длъжностна характеристика Ръководител, отдел по продажбите

Екип MyWork.bg

Длъжност: Ръководител, отдел по продажбите
Наименование:  Ръководител, отдел по продажбите Код по НКПД1221 6008
Структурно звено:
Структурна единица: 
Дирекция „Продажби“
Териториално звено: 
(посочвате звеното, към което териториално принадлежи длъжността, в случай че съществува териториално деление на дейността във Вашето предприятие – например гр. София, гр. Варна и т. н.)
Подчиненост, връзки и взаимодействия
Длъжността е подчинена на:
(Посочвате длъжността, на която е пряко подчинен Ръководител, отдел по продажбите – например Мениджър „Продажби“)
Длъжността ръководи:
Административно – служителите в отдел „Обслужване на клиенти“
Методически – служителите в отдел „Обслужване на клиенти“
Място в структурата:
Мениджър „…………………………….“

РЪКОВОДИТЕЛ, ОТДЕЛ ПО ПРОДАЖБИТЕ

Служители в отдел „Обслужване на клиенти“

 
Цел на длъжността:
1.      Отговаря за цялостно и ефективно обслужване на клиентите.
2.      Управлява цялостно ежедневните дейности, свързани с обслужване клиентите.
3.      Развива екипа към по-добро представяне, непрекъснато наблюдава нивото на обслужване.
4.      Съдейства при решаване на рекламации на стоките (услугите).
5.      Наблюдава и се стреми към запазване клиентите на фирмата.
6.      Осъществява дейността си при стриктно спазване на всички процедури на работодателя, свързани с длъжността му.
Основни взаимоотношения
Вътрешни:
Служители в отдел „Обслужване на клиенти“ и Дирекция „Продажби“
Външни:
Клиенти
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността
Задължения:
1.      Извършва непрекъсната оценка на работата на подчинените си служители.
2.      Да познава и прилага всички принципи и фирмени политики за обслужване на клиентите.
3.      Да изготвя регулярни отчети и доклади за процесите на работа, свързани с обслужването на клиентите.
4.      Длъжен е да извършва всички дейности, възложени от Мениджър „Продажби“ във връзка с обслужването на клиентите.
5.      Длъжен е да пази в тайна информацията, която съставлява служебна и фирмена тайна, до която има достъп.
6.      Длъжен е да се грижи за здравето и безопасността си, както и за здравето и безопасността и на другите лица, пряко и косвено засегнати от неговата дейност, в съответствие с квалификацията му и дадените от работодателя инструкции и указания.
7.      Стремеж към поддържане на високо професионално ниво.
8.      Спазва всички задължения при изпълнение на възложената работа, съгласно чл. 126 от КТ.           
9.      Спазва Правилника за вътрешния трудов ред на работодателя.
10.  Изпълнява всички непротиворечащи на трудовото законодателство разпоредби на ръководството на фирмата. При необходимост е на разположение на работодателя и в извънработно време.
Отговорности:
1.      Отговаря за цялостното обслужване на клиентите.
2.      Отговаря за запазване на клиентите.
3.      Отговаря за поддържане удовлетвореността на клиентите и за резултатите, реализирани в съвместната работа с клиентите.
4.      Отговаря за конфиденциалността на информацията, предоставяна от и към клиента.
Права:
1.      Право на достъп до информация за клиентите и база данни.
2.      Даване на предложения за оптимизация на обслужването на клиентите.
3.      Има право да изисква и получава необходимата служебна информация и актуални нормативни документи, регламентиращи дейността му и касаещи обслужването на клиенти.
Специфични функции и задачи:
1.      Провежда индивидуални обучителни сесии със служителите.
2.      Непрекъснато следи екипното представяне.
3.      Периодично се среща с екипа за преглед на общите и специфични задачи.
4.      Разрешава деликатни запитвания на клиенти.
5.      Участва при договарянето на условията на съвместна работа с клиента.
6.      Следи за предстоящите изисквания, нужди и очаквания на клиентите.
7.      Изготвя ежемесечни доклади за работата си ги предоставя на Мениджър „Продажби“.
8.      Информира Мениджър „Продажби“ в случай на възникване на проблеми, свързани с дейностите по обслужване на клиентите.
9.      Информира Мениджър „Продажби“ за всякакви проблеми, свързани с безопасността на труда, в момента на възникването им.
Профил на длъжността
Постижения на изпълнителя:
Вид и равнище на образованието:
Висше образование, степен магистър или бакалавър
Професионален/управленски опит:
1.      Минимум 3 години професионален опит на ръководна позиция.
2.      Предишен професионален опит в областта на обслужване на клиенти е предимство.
Специални знания и умения:
1.      Способност да разрешава конфликти.
2.      Способност да планира, да поставя цели и приоритети.
3.      Отлични компютърни умения – MS Office.
4.      Търговски умения.
5.      Способност за анализиране на сложни доклади за данни, маркетингови планове и оперативни документи.
6.      Отлични устни и писмени комуникационни умения.
7.      Креативно мислене.
8.      Умения да презентира и убеждава.
9.      Умения за работа в екип.
Владеене на чужди езици:
(с оглед Вашите потребности посочвате дали е необходимо владеенето на някакъв чужд език и на какво ниво – например Владеене на английски език на работно ниво)
Личностни изисквания към изпълнителя и поведенчески характеристики:(задължителни и препоръчителни)
1.      Ориентираност към клиента и предоставянето на услуги.
2.      Стремеж към постоянно усъвършенстване.
3.      Инициативност.
4.      Енергичност.
5.      Умения за работа под напрежение.
6.      Мотивираност.
7.      Отговорност.
8.      Стремеж към постигане на резултати.
9.      Дисциплинираност.
10.  Лоялност към работодателя.
11.  Дипломатичност.
Условия на труд и производствена среда:
има установено работно място, персонален компютър, стационарен телефон (служебен мобилен телефон)
Специфични условия на труд:
Режим на труд и почивка;
Съобразно организацията на труд в правилника за вътрешния трудов ред.
Битови придобивки и привилегии;
Съобразно нормативната уредба и условията по колективния трудов договор.
Други:
Изменения и допълнения в настоящата длъжностна характеристика се извършва по реда на нейното утвърждаване.
Система за работната заплата:
Основно трудово възнаграждение, допълнително трудово възнаграждение за продължителна работа и допълнително заплащане, обвързано с постигнатите от служителя резултати, регламентирано в системата за възнаграждения на работодателя.
Длъжностната характеристика е
ИЗГОТВИЛ:                      ПРОВЕРИЛ:                              УТВЪРДИЛ:
/…………………./                   /…………………/                     /………………../
(подпис, дата)                       (подпис, дата)                        (подпис, дата)
Получих длъжностната си характеристика и съм запознат с нея.

…………………………………………………………………………………………………………………
(трите имена)
…………………………………………..
(подпис, дата)

Предишна СтатияСледваща Статия

Екип MyWork.bg

Свързани статии