Едно от задълженията на работодателя за издаване на документи включва и писането на препоръка.


При смяната на едно работно място с ново идва представянето не само на CV и трудова книжка, но и на референция, характеристика или препоръка от стария работодател. Последното всъщност се оказва доста значимо, защото показва не само добрите взаимоотношения със стария работодател, но и добрата и качествена работа, която е извършена.
Едно от задълженията на работодателя за издаване на документи включва и писането на препоръка (Чл. 128а. ал. 2 от Кодекса на труда – По писмено искане на работника или служителя работодателят е длъжен в срока по ал. 1 да му предостави обективна и справедлива характеристика за неговите професионални качества и за резултатите от трудовата му дейност или обективна и справедлива препоръка при кандидатстване за работа при друг работодател).
За да улесните работодателя, може предварително да изготвите препоръката, която искате да бъде подписана от него.
След като я напишете и оформите, я представете в електронен вид (препоръчително PDF файл, който не може да бъде променян) или в хартиен формат.
Бъдете коректни и точни в препоръките. Добре изготвената препоръка представлява и вас и вашите способности и не забравяйте, че България е малка страна и ролите могат да бъдат разменени.
Вижте още:
СЕКСУАЛЕН ТОРМОЗ НА РАБОТАТА? КАКВИ СА ПРАВАТА НИ?
КОГА ТРЯБВА ДА ИЗВАДИМ МЕДИЦИНСКО ЗА РАБОТА?
КАК ДА ПРЕКРАТИМ ОТПУСК ПО МАЙЧИНСТВО?
ЗА КАКЪВ СРОК МОЖЕ ДА ПОЛУЧИМ БОЛНИЧЕН
МЕРКИ ЗА РАБОТА ПРИ НИСКИ ТЕМПЕРАТУРИ
12 НЕЩА, КОИТО РАБОТОДАТЕЛЯТ ИМА ЗАДЪЛЖЕНИЕ ДА ВИ ОСИГУРИ, АКО РАБОТИТЕ ОТ РАЗСТОЯНИЕ